از اینکه زن اول در موضع ضعف قرار بگیره و مجبور میشه بمونه و تحمل کنه, خوشم نمیاد. ولی واقعا وقتی زن دوم بیاد, زن اول چه غلطی می تونه بکنه؟ بره که در بدر میشه! بمونه هم که هیچ وقت حس بد خیانت از ذهن ش دور نمیشه. تازه احساس بدبختی و فلاکت هم می کنه
استرس
به نظرم اینقدر که زندگی با شوهر سخته, با مادر شوهر که همه ازش فراری اند, سخت نباشه.
زن دوم یه غلط زیادی
شما مردها خیلی بیخود می کنید که هوس زن دوم گرفتن می کنید, وقتی هیچ بهونه ی درست و درمون برای تجدید فراش ندارید!
حالا بهونه شوهراینک نجات دختر سن بالا بوده خاک برسرخودت وشوهرت که ارزش زن ودختران مجرد رو اینجوری پایین اوردید بااین تفکرات مسخره
بدبخت بیجاره ای اینک
میدونم اینجارومیخونی خیلی بدبختی که دخترت ازت گریزون شده براهووت پکیچ صبحونه عروسی و ویارانه درست میکنی برای دخترت هیچی به هیچی
اینک تومادرنیستی مادر درهرحالی برای بچه اش مادری میکنه ولی تو اسم مادرداری ولی بی مهرمادری هستی
زن کویر یک کلمه میگفتی همه کارآفرینها دیگه.
زن کویر که اینقدر داره پول پارو میکنه که حتی اینستاش ام نمیاد
این تک نقطه که خود اینک هست.
خانم دکتر زن کویر هم رئیس شرکتشونه که براشون سمینار داده
خخخخ
شغل اینک چیه؟ چقدر تعریف کرده
این کامنت مربوط به حشرات سرگین خود اینکه. یه نکته ی ریز داره هرکی فهمید بهش جایزه میدم
افراد مونگول و سطح پایین که عادتشون شده عن خوری دیگران را کردن یه کم از خانم دکتر زن کویر یاد بگیرند ویدیوشون را ببینید بسوزید از حسودی و حرص بسوزید
اول این ها یی که اینجا نوشتی چه ربطی به موضوع وبلاگ داشت؟؟؟
دوم تازه امتحانات داده شد هنوز جوابش نیومده که کسی بخواد کتک بخوره تحقیر بشه بعدم وقت کنه خودش رو بکشه ؟؟؟؟؟!!!!!!
کاش این اخوندا یه کمم در مورد حق فرزند تو این تلویزیون خراب شده حرف میزدن این پدرمادرای نفم و بی شعور برای یه کنکور اینقد بچه هاشون را تحت فشار نزارن از دیشب تا حالا صد مورد خودکشی هجده ساله ها برای کنکور لعنتی کثافت اشغال اعلام شده چه خبره؟ مگه یه کنکور کثافت چیه که انقد بچه هاتون کتک میزنید فوش میدید تحقیر میکنید یه بچه هجده ساله چرا باید اینقدر حجم غم تو قلبش زیاد بشه که خودشو بکشه؟
توی کانال ارموی عکس یه مرد بلوچ سنی را گذاشته بود که با ۴ تا زن و ۴۵ تا بچه تو یه خونه ۸۰ متری زندگی میکردن !!!کجای دین گفته باید ریاضت کشید ؟اگه با ریاضت انسان متقرب میشه پس مرتاضهای هندی صد پله از مسلمانهای شیعه جلوترن .اتفاقا دین موافق رفاه و آسایش مسلمونهاست .به قول خانم مینو اینا برای رسیدن به امیال جنسیشون حاضرن ۵۰ نفر آدمو تو یه طویله ۸۰ متری جا بدن .والا حیوانات باغ وحش هم اینجوری زندگی نمیکنن
ربط شهید حججی به تعدد زوجات
عملا هیچ ربطی نداره
یک عده آدم مذهبی نما که گاه با لباس روحانیت هم متاسفانه هستند دور هم جمع شدند که چطور می توانند برای خودشون حرمسرا درست کنند که نه به جیب خالی شون فشار بیاد و نه به خاطر بی آبرویی از جامعه طرد بشن.
بعد از اینکه عقلاشون رو روی هم ریختند گفتند بهترین کار ایجاد فرهنگ چند همسری هست چرا؟
برای اینکه این خانم ها رو بتوانند توی حتی توی قفس که هیچ توی طویله با سوسک و موش هم نگهداری کنند (اگر بدونین که توی گروه تبلیغ ایتا بودم یک آخوند زنش از ترس موش و سوسک خودش رو پتوپیچ می کرد شب می خوابید بعد آخونده در باب تعدد زوجات چه قلم فرسایی برای خودش می کرد) و مثل یک چهارپا ازش کار بکشن و زن و بچه های بدبخت حتی جرات نکنه حرف از طلاق که هیچ حتی حرفی از حق حقوق و رفاه یک زندگی متوسط هم بزنه
خلاصه بعد از این چند تا راه کار به ذهنشون رسید
۱- این کار جهادی معرفی کنند (استفاده از اسامی شهدا و یا پاپیچ شدن به همسر شهدا برای همسر دوم شدن و پیشبرد فعالیت های تبلیغاتیشون نمی دونم توئیت خانم زهرا طباخی رو در این زمینه به خاطر دارین یا نه؟)
تا مثلا به کارشون رنگ و بوی دینی و از خودگذشتگی بدن اما
ازدواج مرد با زن اونهم تعدد زوجات حداقل من ندیدم در هیچ روایتی ندیدم جهاد محسوب بشه ( در حالی که برای زن روایت هست اما برای مرد خیر)
سفارش به جهاد (مبارزه با کفار حدود چهارصد بار در قرآن امده) اما جواز تعدد زوجات تازه آن هم با شرایط خاص و نهایت در صورت هر شکی توصیه به تک همسری فقط در یک آیه آمده
چطور این مبلغ ها اجازه کنار هم قرار دادن این دو مفهوم را به خودشون می دهند واقعا جای سوال هست؟
۲- مزایا را از زبون هر سه ضلع چند همسری بیان کردن و وبلاگ ها ی متعددی که تا کنون خوشبختانه هیچ کدام از طرف خوانندگان پذیرش نداشته اند.
این قضیه هرچند موردی هم رخ بدهد به عنوان یک فرهنگ نخواهد شد و مهمترین مانع هم توضیحاتی کافی در مورد مضرات آن هست و اینکه هیچ آرمان در خور توجهی در این فعل وجود ندارد.
فقط من آخرش نفهمیدم تعدد زوجات چه ربطی به خون شهید حججی داره ؟!آقا هر کی ربطشو فهمید بیا منو روشن کنه
به قول یکی از دوستان آخرش معلوم میشه یه مرد سیبیلو به نام ارموی پشت همه این وبلاگاست .آخه بدبختی ریش و سیبیل هم نداره که بهش بگیم مرد سیبیل کلفت .عین کوسه میمونه .
سلام علیکم حاج آقا ارموی !ارادتمندیم
این اصطلاحات مال آخوندا و زن آخونداست .والا ما زن هوودار دیدیم از این چیزا بلد نبوده .این اصطلاحات سازماندهی شده است مال زنهای عامه نیست .وبلاگ حسنا را بزارید کنار موسسه حیات حسنی ؟!همشون تیکه کلاماشون ،دفاعیات و عقایدشون و..شبیه همه .خداوکیلی کدوم زنی هوودار بشه عقلش میرسه اسم وبلاگشو بزاره وفقنا .کلمات عربی قلمبه سلمبه !!
وفقنا دیگه چیه ؟!
واسه چی با هم بحث و روایت قفنا ردوبدل میکنین؟اینک بهتون میخنده. وقت اضافی دارین؟هر کس بنابر فکر و زندگیش چندهمسری تایید یا تکذیب می کنه فضای مجازی جای توجیه و کلنجار رفتن نیس اینک موافق تعددزوجات چیزی غیر از فحش خوردن بدست نیاورد شما مخالفان تعدد با این کولی بازیاتون بحثا بیهوده راه ندازین چیزی عایدتون نمی شه خوشتون میاد اینک چهارچشمی اینجا را بخونه بخنده روایت و بحث آخه برای کی!!اینک و امثالش وابسته به موسسات چندهمسری و با هدف خاص وبلاگ و کانال زدن مخالفین نخونین اگه نمیخوندین حرف از اینک نمیزدی اینک در وبش بسته بود این کنجکاوی و وقت گذرانی که اینک برای برخی فراهم کرد گویا روزی بخواد گورشو گم کنه شماها نمیزارین سمیرا نوشت ماجرا دخترش مبهمه یعنی چی که رفت !!خانمی فضا مجازیه اینک اوضاع احوالش تابلوئه تا وقتی که اینک بتواند مخ امثال شما را بکار بگیرد مصمم تر می شود برای کی حرص و جوش میخورین کار واجبتر از اینک ندارین رفتاری نکنین که اینک فک کند مهم است .
وقفنا وبلاگش الکی دولکی هست میخواد همین موسسه و این جور مسائل را تبلیغ کنه چرا نمیخاید بفهمید. مگه نمیبینید اینک کم کار شده چون براش سخته چند تا وبلاگ همزمان رو باهم بچرخونه و توش سوتی نده.
قبلش هم وبلاگ همسر دوم خوشبخت بود که ادبیات گفتاری و رفتاریش کاملا شبیه اینک هست. این ادمها در دنیای خارجی وجود خارجی ندارن فقط میخواند یه تفکر را در جامعه جا بیاندازند خواهش میکنم بفهمید و نرید بخونیدشون .
مینو
اول اینکه خانم من از شما" روایت خواستم " نه بیان رسم و رسوم اقوام قدیمی اعراب رو
پس شما یک بدعت گذار هستید تا موقعی که ثابت نکردید رفتارشما مطابق سیره« توصیه شده ائمه به خانمها» است.
دوم من برای اثبات و تایید صحبت های آقای سعید و باطل بودن توجیهات شما روایات زیر رو می آورم تا هم متوجه بشید که«نقل از روایت» چی هست و دوم متوجه بشوید که آقای جامعه شناس کاملا صحیح و مطابق روایات مشکل شما رو شناختند و بیان کردند
اول: امیر مومنان علی –علیه السلام-:
شیخ صدوق در خصال[1] و عیون اخبار الرضا[2] از امام رضا از پدرش امام کاظم از امام صادق از امام باقر از امام سجاد از امام حسین –علیهم السلام- نقل می کند که امیر مومنان علی –علیه السلام- در مسجد کوفه در پاسخ مردی شامی که از او سوالاتی پرسیده بود، فرمودند:
«أَرْبَعَةٌ لَا یَشْبَعْنَ مِنْ أَرْبَعَةٍ أَرْضٌ مِنْ مَطَرٍ وَ أُنْثَى مِنْ ذَکَرٍ وَ عَیْنٌ مِنْ نَظَرٍ وَ عَالِمٌ مِنْ عِلْمٍ» ؛ «چهار چیز از چهار کار سیری نمی شود: زمین از باران؛ زن از مرد؛ چشم از نگاه کردن و عالم از علم».
دوم
غیرتی که ناشی از علاقه مندی باشد: یعنی خانمی بداند که رفتار شوهر او در تصمیم به ازدواج دائم یا موقت با زنی دیگر، خلاف شرع نیست، اما تنها به دلیل علاقه مندی به شوهر خود و بدون آن که اعتراضی به حکم اسلام داشته باشد، با شیوه های مختلف تلاش می کند تا شوهر خود را از این تصمیم باز دارد. موضوعی که بیشتر رفتارهای غیرت آمیز زنان را در همین راستا می توان توجیه کرد! آیا چنین غیرتی از بانوان نیز کفر آمیز است؟!
روایتی از اسحاق بن عمار، پاسخ گوی این پرسش است. او روایت می کند که به امام صادق (ع) عرضه داشتم که بانویی نسبت به شوهر خود غیرت ورزیده و او را از این جهت، مورد اذیت و آزار قرار می دهد! امام صادق - با بی تفاوتی و بدون آن که آن زن را در این ارتباط مقصر اعلام نماید- بیان فرمود که دلیل چنین غیرتی، عشق و علاقه آن بانو به شوهر خویش می باشد. [9]
دقت بفرمایید که در این مورد، امام معصوم، حساسیت و غیرت بانوان را کفر آمیز تلقی نکرده، بلکه آن را ناشی از عشق و علاقه ای دانسته که نباید با بدبینی در مورد آن رفتار کرده و دوستی او به شوهرش را مساوی کفر به پروردگار دانست.
حالا متوجه شدید که شما علاقه ای به شوهر ندارید و مورد شستشو ی مغزی قرار گرفته اید.
۶سعید
مطلبتون را خوندم به عنوان یه جامعه شناس به نظر من شما شبیه افرادی هستید که خیلی همسر خوش اخلاقی دارخانه نداشتید.وشوهرتون اونطور که باید همسرتون قلب شمارااز محبتش اشباع نکرده.معمولا خانمهایی که اندکی از رفتار همسر در عداب هستن به دنبال رهایی وفراق بال هستن به همین دلیل به ودنبال یه جایگزین درزمانهای خاص برای خود میگردن.نمونه شمارا قبلاهم دیدم.والبته اینکه زنی بگه وقتی همسرم با همتالذت میبره من خوشحال میشم نشونه یک بیماری درونیست از طرفی زن در ذات زنانه خود هیچگاه نمیتونه همسرش رادر آغوش زن دیگه ای ببینه و ادعاکنه من از محبت اشباع شدم واجازه دادم فرد دیگری هم به اون اشباع برسه.مگراینکه دنبال فرار از موقعیت یا حالتی باشه.دلایل زیادی پشت این مطالب هست که خودتون بارجوع به درون خودتون میتونید به اون پی ببرید.
نکته بعد اینکه شما گفتید علمای زیادی هستن که خودشون چند همسرهستن.اولا به نظرم اسم هرکس را عالم نگذاریدواز طرفی شخصی که شما برای مشورت از ایشون استفاده کردید مورد خاصی هستند که خودتون درجریانید .ودرست هم نیست اسم علمارا به زبون میارید و تهمت به علمای بزرگ جامعه رابه جان میخرید ومطمینا این حرفها دشمنان بسیاری را برای درست کردن شایعات رشد میده.وجالب اینکه رهبری برای طلاب وعلمای جامعه چندهمسری راصحیح نمیدونن مگراینکه شرایط خاص باشه.
نکته جالب اینکه شما انتقادات دوستان را هیچ کدوم با مدرک ومنبع صحیح پاشخ ندادید وبه حرفها وتحقیقات کوچه بازاری بسنده کردید.
مطلبی هم در یکی از پیامها خوندم درمورد آیه الله قاضی چیزی گفته بودید.به نظرم مطالعات خود رابالاببرید.آیه الله قاصی وکاشف الغطاء کسانی بودن که بر اخلاق بد همسرانشون که هردو تک همسر بودن صبوری کردن ووبه مقامهایی رسیدند.
بنده به عنوان یک مرد اگربا چنین رفتاری از همسرم مواجه شوم مطمئنا به دنبال دلایل روانی میگردم یا کمبودهایی که به دنبال فرار از آنها باشد
.
پاسخ وفقنا:
شما زن نیستید
یه زن می تونه لذت ببره از بودن همتا و همسر با هم وقتی خودخواهی نداشته باشه و دگر خواهی داشته باشه
بر خلاف تصور شما.وقتی زن سیراب باشه از محبت به چنین دیدی می رسه
شما نقش و ویژگی زن و مرد رو نشناختید و هر دو رو با یک دید نگاه می کنید.
زن تشنه محبت هست
مرد مانند یک پناهگاه هست
اگر زنی در یک پناهگاه امن و بزرگ به ارامش کامل برسد ، برایش لذتبخش است ، بدون کم شدن از بهره بردایش و ... ، شخص دیگری نیز به آن پناهگاه پناه بیاره.و تازه افتخار هم داره چنبن قدرت توانمدی پناهگاهش
مردمثل یک پناه گاهه
زن به صورت فطری پناهنده است و مرد پناهگاه
چه جالبه.
پس از نظر شما هر کسی تعدد کرده عالم نیست.
مثلا الان بین مراجع دو زنه داریم. ایت الله شاه ابادی اطرافیان امام خمینی ائمه معصومین پیامبران ....
و ایه ۳ سوره نساء.
اما می شه بگید الان این همه دختر مجرد سن بالا باید چکار کنن؟ از حق طبیعی شون محروم شن؟
۱۲ تیر ۹۸ ، ۱۳:۳۴حورا
میگم الان که همتات رفته شوهرت دلش هواشو نکرده.هی نمیپرسه کی برمیگرده.یابهش پیامک نمیده که کاش اینجابودی؟
یا وقتی پیشته نمیگه کاش اونم بود.الان حرفای شوهرت چه شکلی شده.
آخه مردایی که عادت به دیدن زنای جدید میکنن دیگه بدعادت میشن دنبال تنوع هستن.الان برات بهانه نمیگیره چرا تو اونجور واینجور نیستی؟
مردای هوسران و زیاده خواه را با چه نیتی توجامعه رشد میدید.
۱۲ تیر ۹۸ ، ۱۳:۴۲سعید
اشتباه شماهمینخ که نمیدونید طرف وجودی زن ومرد هیچ وقت از حصور هم لبریز نمیشه.یعنی اگر بین زن ومرد عاطفه عمیق حاکم باشه مردی که صبح برای کاربیرون میره زن رادلتنگ وبیتاب خودش میکنه.ومعمولا این افراد با تلفن وپیامک دلتنگیها وبیتابی خودشون را به هم ابراز میکنن.نمیتونن نبود هم را تحمل کنن .مرد با نبود همسر در خانه کلافه میشه.
من که گفتم شما چون درعاطفه ودریافت محبت اینچنینی دچارمشکل بودید پیش خودتون فکرکردید اشباع شدید.نه بزرگوار شما اشباع نیستید شمادنبال فرار از مسائلی هستید که خودتون بهتر بهش آگاه هستید.
پیامهای دوستان بسیار محکم و با تدبیر واگاهیه اما پاسخ های شما بیخود واز سرباز کنیه وبدون علم واگاهیه.
منم به این نتیجه رسیدم که گفتن این حرفا برای شمابیهوده است.شما دچار واپسگرایی ودلیل تراشی هستید نه قبول واقعیت
پاسخ وفقنا:
آقای محترم
می شه بگید زنان پیامبر و ائمه هم اشباع بودند یا نبودن؟
عشق که هیچ وقت لبریز نمی شه
اتفاقا اندک دوری شبانه اتش عشق رو تندتر می کنه ...
چه خوش روزی بود روز جدایی
اگر با وی نباشد بی وفایی
اگر چه سخت باشد غربت یار
در او شیرین بود امید دیدار
برای همین هست که در زندگی تعددی سالم همه اعضا شادترند و عشقشون بیشتر از اونچه تصور کنید.
تصور شما اشتباه هست.
وقتی زنی عاشق شوهرش باشه
حاضره براش جون بده
حاضره زندگی شو بده ولی شوهرش لذت بیشتر ببره
یه زن از اینکه شوهرش رو که عاشقش هست رو به همسری کسی دربیاره تا اون خانم هم لذت داشتن بهترین مرد رو ببره افتخار می کنه...
از خود خواهی به دگر خواهی رسیده
طبق نظر شما پس کسی که از مالش انفاق می کنه هم مشکل عقلی داره!!!!!
۳۳مینو
در سیره ائمه هم هیچگاه گرفتن هوو توسط یک زن "به اختیار خود" نه سفارش شده است و نه هرگز انفاق و ثواب محسوب شده.
اگر راست می گویید برای من حدیثی یا روایتی بیارین که به زن توصیه شده باشد برای خودش هوو بیارد و گرنه شما یک بدعت گذار ملعون هستید که با زدن وبلاگ بدون در نظر ګرفتن عوارض چنین فعلی دنبال ترویج چنین موضوعی هستیدږ
آقای قرایتی هم برای مردانی که وسع مالی دارند و دارای دو خانه و دو ماشین و دو .... هستند گفتن مطالعاتتون هول هولی بوده
پاسخ وفقنا:
"در سیره ائمه و زنان اون موقع، پذیرش تعدد بین همشون بوده.
درواقع موافق بودند و اگر کسی مخالفت می کرده عجیب بوده
زنان بسیاری هم برای شوهرشون زن گرفتند و پیشنهاد به همسری گرفتن یکی رو به همسرشون دادن!
همین الان تو کشور و شهرهایی که اینقدر فمنیست بروز نکرده زنان اعلام رصایت دارند و برای شوهرشون زن می گیرن. حتی کشورهای غیر مسلمان !
مثلا بعد از ۶ ماه از شروع زندگی مشترک ،زن اول، زن دوم رو می گیره...
من کار شاقی نکردم!
فقط اعلام رضایت با حکم خدا کردم...
اونم تو این شرایط جامعه
نکران نباشید وقتی امقال ما زیادشن ، افرادی مانند شما می تونن راحت زندگی کنن و خیالشون راحت باشه بی شوهری نیست که شوهرش رو اغوا کنه...
کودی بروان هم نه مسلمانه و نه ایرانی.... ۴ تا زن داره . زنانش هم خیلی خوشن. کسی نمی گه چون یکی وقتی شوهرش با یکی دیگه است خوشحاله مشکل روانی داره"
۰۸مینو
شما شستشوی مغزی شدید از طرف همون موسسه کذایی
۱۰۰۰ تا عالم دیګر هم بیان از تجربه و علم و حتی روایت در زمینه حقوق انسانی بګن شما اشتباه می کنی باز هم حرف حرف خودت هست. این وبلگ شما رو اگر آقایی بخونه ممکن است قصد ظلم به همسر خودش رو پیدا کنه
دست از رفتار ریاکارانتون بردارید. شما دچار مازوخیسم شدید. روانی خودت رو نشون پزشک بده. چون در سیره ائمه هم هیچگاه گرفتن هوو توسط یک زن "به اختیار خود" انفاق و ثواب نبوده.
ضرب المثلی هست که میگه "عقل که نباشد جان در عذاب هست" مصداق شماست.
پاسخ:
حرفت اشتباهه
من با این موسسه بعد هفته پیش آشنا شدم.
با قران و سخن آقای قرائتی و وصع جامعه و قران و سیره به این نتیجه رسیدم
مینو
ازدواج مجدد شوهرت خلاف عرف و با توجه به توانایی هاشون موجب ظلم به شما و فرزندان شماست و اصلا زندگی شما شرایط لازم را ندارد و کاملا غیر طبیعی و برای پرورش و تربیت فرزند نرمال نیست.
مطمئنا و آنچه مسلم است شما تحت شستشوی مغزی گروه حیات حسنی قرار گرفته اید و .....
پاسخ وفقنا:
چه جالب
پس ازدواج شوهرم چون خلاف عرفی هست که مخالف شرعه ، اشتباهه
بعد شما هم تشخیص دادید
الان ظلم به فرزندان
ظلم به من
هست
زندگی مون هم شرایط لازم رو نداره
نرمال هم نیست
شستشوی مغزی هم شدیم
احسنت
۱ تیر ۹۸ ، ۰۶:۳۷مینو
شهید مطهرى با تأکید بر بعد اخلاقى شرط عدالت مىگوید: »تعدد زوجات با این شرط اخلاقى اکید و شدید به جاى آنکه وسیلهاى براى هوسرانى مرد واقع گردد، شکل و قیافه انجام وظیفه به خود مىگیرد« )مطهرى، بىتا: 361/19). آیتالله مکارم شیرازى نیز با تکیه بر شرط عدالت مىگوید:
باید توجه داشت که جواز تعدد زوجات با اینکه در بعضى از موارد یک ضرورت اجتماعى است و از احکام مسلم اسلام محسوب مىشود، اما تحصیل شرایط آن در امروز، با گذشته تفاوت بسیار پیدا کرده است; زیرا زندگى در سابق یک شکل ساده و بسیط داشت و لذا رعایت کامل مساوات بین زنان آسان بود و از عهده غالب افراد برمىآمد; ولى در عصر و زمان ما باید کسانى که مىخواهند از این قانون استفاده کنند، مراقب عدالت همهجانبه باشند و اگر قدرت بر این کار دارند، چنین اقدامى بنمایند. اساساً اقدام به این کار، نباید از روى هوا و هوس باشد )مکارم، 259/3 :1374).
پس اگر ازدواج مجدد کسى، موجب ظلم فاحش به همسر اول یا خانواده شود، هرچند قَسم را هم رعایت کند، به فرموده قرآن، این ازدواج جایز نیست. شاید در زمان حاضر و با توجه به فرهنگ مردم، ازدواج مجدد در بیشتر موارد، موجب ظلم و آزار نسبت به دیگران شود. برخى دانشمندان کوشیدهاند جایگاه این قانون را در نظام اجتماعى و خانوادگى، از دیدگاه اسلام ترسیم کنند. به نظر آنها از دیدگاه اسلام، تعدد زوجات تأمینکننده وضعیت مطلوب و آرمانى در نظام خانواده نیست و تنها راهکارى قانونى براى حلّ برخى مشکلات اجتماعى و خانوادگى است )قطب، 582/1 :1412). به عقیده شهید مطهرى در این که تکهمسرى بهتر است، تردیدى نیست. تکهمسرى یعنى اختصاص خانوادگى، یعنى اینکه جسم و روح هر یک از زوجین، از آنِ یکدیگر باشد. بدیهى است که روح زندگى زناشویى که وحدت و یگانگى است، در زوجیت اختصاصى بهتر و کاملتر پیدا مىشود. او با دیدگاه کسانى که طبیعت مرد را در چندهمسرى مىبینند و آن را مخالف تکهمسرى مىدانند، مخالف است )مطهرى، بىتا: 340/19). پس از نظر اسلام، در شرایط طبیعى، نظام تکهمسرى مطلوب است و قانون تعدد زوجات براى موارد خاص و گروه اندکى تشریع شده است و خلاف اصل اولى در نظام خانواده است )صدر، 159/6 :1420). تساوى نسبى تعدد زنان و مردان در نظام تکوین نیز این نکته را تأیید می کند; زیرا اگر تعدد زوجات، بر تک همسرى رجحان داشت، در این صورت مىبایست در نظام خلقت، حداقل تعداد زنان دو برابر مردان می بود تا امکان بهرهمندى همه مردان از این امر راجح و مطلوب، فراهم می شد.
http://jf.isca.ac.ir/article_167.html
پاسخ وفقنا:
پس اگر شرایط رعایت شود و ... منعی ندارد
ابعاد اخلاقى عدالت
جواز تعدد زوجات اگر چه حکمى فقهى - حقوقى است، اما از نظر اسلام در عمل به این حکم، مانند سایر مقررات فقهى - حقوقى نباید از ابعاد اخلاقى، غافل بود. چنانکه گذشت، عدالت شرط شده در تعدد زوجات، مختص قَسم یا برخى وظایف خاص حقوقى مرد نسبت به همسرانش نیست، بلکه شامل همه وظایف حقوقى و اخلاقى مرد نسبت به همسرانش مىشود. قرآن کریم هرچند اذعان دارد که رعایت عدالت کامل در همه ابعاد از توان مردان خارج است، از آنها مىخواهد در حد توان، در این مسیر کوشش کنند و گرفتار ظلم فاحش نشوند; به گونهاى که همه میل و علاقه خود را به یکى معطوف کنند و دیگرى را به طور کامل رها سازند.
تشخیص ابعاد اخلاقى این حکم، مانند سایر مسائل اخلاقى، باید با توجه به شرایط گوناگون زندگى فردى و اجتماعى مرد و همسرانش به عمل آید. از این نظر، ازدواج مجدد از نظر اخلاقى براى بسیارى از مردان، ناشایست است. ابعاد اخلاقى تعدد زوجات از نظر برخى فقیهان دور نبوده است و آنها عمل به آن را در شرایط نامناسب، کارى غیراخلاقى دانستهاند.
مردى از آیتالله خویى استفتا کرده که داراى همسر نیکوکار و وظیفهشناسى است که دچار سرطان سینه شده است و او تصمیم دارد با زن دیگرى ازدواج کند، در حالى که مىداند ازدواج مجدد او موجب آزار روحى همسر اول او و شاید تشدید بیماریش شود. ایشان در پاسخ مىگوید: »ازدواجت با زن دیگر حرام نیست، ولى خلاف احسان به اوست. خداوند مىفرماید: آیا پاداش احسان، جز احسان است؟ اگر با زن دیگرى ازدواج کنى، خداوند تو را در این دنیا با بىبرکت کردن ازدواج دومت مؤاخذه خواهد کرد« )خویى، 107 :1427). حتى یکى از دانشمندان معاصر، با اعتراف به مشروعیت این حکم از نظر فقهى در عصر حاضر، عمل به آن را در زمان حاضر و با توجه به فرهنگ حاکم بر روابط خانوادگى، از نظر اخلاقى، مخالف تقوا و موجب ظلم، کینه، دشمنى و اختلاف در خانواده مىداند )مصطفوى، 265/8 :1402
سلام به دوستان خانم عزیز
داشتم این خانم وفقنا که رفته برای خودش هوو آورده رو شکست می دادم البته یک آقای جامعه شناس هم به طور علمی اومدن تایید کردن که این وفقنا خانم تمام مباحث رو پاک کرد و اصلا دیگه جایی برای گذاشتن کامنت نگذاشته درست مثل بقیه گروه ها و وبلاگ هایی که باهاشون بحث کردم
. اگر آرشیو وفقنا تا جایی که ذخیره داشته باشم اینجا می گذارم تا شاید برای بقیه خانم ها مفید باشه
سمیرا خانم شما واقعا حرفهاشو باور کردید؟ ایشون یه مرد سبیل کلفت هست که یه عالمه خواننده را به بازی گرفته. با اون شورت آبی و زیر شلوار راه راه و زیرپوش یقه بازش از زنهاش دل میبره و میاد با اسم اینک اراجیف مینویسه
قهر و دعوای اینک با دخترش چطوری شروع شده؟ مگه چه کرد که دختره رفت که رفت که رفت که رفت؟ دامادش گفته میخواد زندگی منو بپاشونه اخه کدوم مادری میاد زندگی بچشو بپاشه؟ چقدر مبهم و مشکوک مینویسه
این نوشته درددل یک زن اول بود این حقیقت را قبول کنید که پنجاه درصد مرد مقصره و پنجاه درصد هم جنس های خودمون که واقعا به بقیه زنان خیانت میکنن همه چی را گردن مردها نندازیم به نظر من زنای خانه خراب کن تقصیرشون بیشتره
درددل نوشت بسیار زیبای یک زن :
نمیدانم رفتی یا فرار کردی...بعضی ها می روند تا فرار نکرده باشند،بعضی ها فرار می کنند تا نرفته باشند...ساده تر بگویم نیستی!!روزها هنوز زاده می شوند و جهان پرکرده جای خالی تو را. عشق هم اتفاقی ست که میافتد گاهی پر شتاب،مثل گلولهای ناغافل گاهی آرام،مثل نشت گاز در شبی زمستانی.در هر حال عشق؛اتفاق کشنده ای ست که میافتد...اگرچه هیچ گل مرده، دوباره زنده نشد اما بهار در گل شیپـوری، مدام گرم دمیدن بود...خوب میدانم، تو هم بدان،آن هنگام که از دست دادن عادت می شود به دست آوردن هم دیگر آرزو نیست….غم انگیز باشد یا نباشد،من و تو آن دو خطیـم آری، موازیــان به ناچاری که هردو باورمان ز آغـاز، به یکدگــر نرسیدن بود. هر بار خواستم بروم،آنچنان که تو در رویاهایت رفتنم را ترسیم میکردی،باز هم با بنفشه ای در گیسوانم در چارچوب در به انتظارت ایستاده بودم...کاش به زنی که عاشق است می آموختند چگونه انتقام بگیرد...غمگینم که عشق اینهمه مهربان است! اینکه بخوانم با تو زلال میشوم...شعر محال میشوم...پر پر و بال میشوم،وقتش گذشته. مثل چایی از دهن افتاده شده این حس و حالها.دیگر هم در هوای تو خودِ مجال نمیشوم،که مجال عشق و عاشقی را پر سوزاندی و سوزاندم. جایی هم برای بال و پرِ هم شدن نماند در این بسوز و بسوزانها. غمگینم و این ربطی به خیابان ولی عصر ندارد که درختانش سالهاست مرا از یاد برده اند
غمگینم و این ربطی به تو ندارد که پسر همسایه ام نبودی تا هر صبح پنجره را باز کنم بی آنکه جواب سلامت را بدهم...غمگینم و این ربطی به این بی تفاوتی هایت ندارد،ربطی به آن یکی از پنجره که افسوس دیگر بسته است و سلامی به دیگران کرده است ندارد، ربطی به دل من شکسته و خسته است ندارد،ربطی به آن ONLINE لعنتی که نشان میدهد هستی و برای من نیستی و مثل خار خودش را توی چشمم فرو میکند ندارد...حتی ربطی به همه ی نتهای سفید و سیاه سکوتی که بین حرف زدنهایمان سایه ی تلخ و سنگینش را آوارمان میکند ندارد...که خب باید عادت میداشتم و میکردم این سالها. اینکه خواسته ای من را از تن بدر کنی هم قصه ی تازه ای نبود...فقط من آدم تن به قصه ها دادن نبودم...من با غم او از خود او دوستترم او با غم من از خود من دور افتاد!همه اش همین بود...این اواخر بازی عوض شده بود و من دلم تو را شاد میخواست...نه دل شادی بخشیدن و در آغوش دیگران گذاشتنت را داشتم نه دل غمگین دیدنت را. گله از اینکه چرا من را وارد این نبرد جانکاه کردی هم قصه ی کهنه ای است که گفتن ندارد. بد بودی یا خوب،شدی آنکه بگویمش از همه کس گذر کنم،از تو گذر نمی شود...منکه از همه آسان گذر کردم...حتی از آن پاره ی دلم...حال اما،هر ثانیه میگذرد چیزی از تو را با خود میبرد زمان غارتگر غریبی است همه چیز را بی اجازه میبرد...حتی تو را...صدای خنده هایت را...آخ...حتی صدای خنده هایت را که سالهاست نشنیده ام..
من هم مثل مریم فکر می کنم اینک اینجاس نمی دونم چرا ولی هرکسی که هست داره آتیش میگره و حسابی می سوزه که کامنت ها و حرف هایی رو که از سوتی هاش هیچ وقت حاضر نبود منتشر کنه اینجا به راحتی نشر پیدا می کنه
حتی حاضر نیست برای خودش یک اسم مستعار متمایز از بقیه انتخاب کنه
بیمار روانی و عقده ای چقدر هم بی تربیته که به نام بقیه حرف های زشت می زنه
برای باطل کردن چشم زخم و چشمهای شور مینو مریم و دیگر افراد در عقده و در حسرت که صد اسم دارد و میلیاردها عقده:
ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم
ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم
ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم
وإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ ﴿۵۱﴾ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ ﴿۵۲﴾
و همانا نزدیک است کافران هنگامی که قرآن را میشنوند، با [نگاهها و] چشمهایشان تو را به زمین بزنند و میگویند: او مجنون است؛ حال آنکه آن جز اندرزی برای جهانیان نیست.
ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم
ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم
ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم
اینک هم چند بار نوشته ان مع العسر یسرا مثه این احمقی که میاد اینجا چند بار وان یکاد مینویسه .حتم به یقین همین خل و چلی که میاد اینجا خودشو مدافع معرفی میکنه اینک احمق هست .
چی بهت بگم احمق آخه ؟! میای با اسم اینو اون کامنت میزاری که چی بشه ؟!خوشبختانه فکر کنم همه دیگه با ادبیات هم آشنا باشن و بدونن کی واقعی هست کی فیک .برو خدا شفات بده .
احکام شرعی مورد نیاز :
حکم خوردن آلت مرد توسط همسرش از نظر مراجع تقلید
احکام اسلامی از نظر مراجع تقلید در مورد خوردن الت مرد توسط زن
سوال : ایا در اسلام خوردن الت جنسی مرد توسط همسرش اشکالی دارد توضیح دهید؟
پاسخ: خوردن آلت جنسی مرد توسط همسرش اشکال شرعی ندارد و حلال است؛ ولی آب منی نجس است و خوردنش حرام است. ترشحات دیگری که در موقع لذت بردن های جنسی از آلت تناسلی مرد یا زن بیرون می آید، پاک است؛ اما بنا به احتیاط واجب نباید خورده شود. این کار از کامجویی های غیر متعارف محسوب می شود و بر زن واجب نیست که در این گونه موارد خواسته شوهر را اجابت کند. (آیت الله مکارم شیرازی، بخشی از مسائل کثیر الابتلا، مسئله 93)
سوال : آیا ساک زدن زن برای مرد کناه کبیره است؟
پاسخ: ساک زدن زن برای شوهرش گناه نیست ولی نباید مایع خارج شده از آلت اب منی را فرو برد و شایسته است از ساک زدن خود داری شود. (آیت الله مکارم شیرازی، بخشی از مسائل کثیر الابتلا، مسئله 93)
حداقل نیم کیلو اب منی در یک سوراخ جمع شده 16 نفر اب منی را جمع کن نیم کیلو میشه ؟
باید نوشت ماجرای سوراخی که جایگاه آب منی 16 نفر از وزیران نفت و معاونانش بود:)))))))))))))))
خطیبی میدونی چیه ؟!اون سوراخی که تو داری ازش حرف میزنی سوراخ ننه خودته که تو رو پس انداخته !حالا برو کلی رو حرف من فکر کن ببین غیرتت یه کم قلقلک نمیاد ؟!اگه اومد دیگه نیا اینجا چرت و پرت بگو .با تو باید همینجور حرف زد حرومزاده .من بعد هر چی بگی در مورد ننه خودت داری میگی .نوش جونش که پسرش داره آبادش میکنه .
احسنت مریم جان
رفتار به معروف مثل رفتار به عدالت می می مونه و یک دنیا معنا و مفهوم درونش داره حتی آیه بعدی که جواز چند همسری داده شده بلافاصله بحث پرداخت مهریه زنان وارد شده بحثی که در اوایل تبلیغات چند همسری به عمد نادیده می گرفتند
آیات دیگری هم مثل لاضرر و لا ضرار فی السلام هست که تاکید می کند نباید به خاطر انجام یک عمل حتی مستحب انسانی متضرر بشه و آسیب ببینه
یا اینکه ما در برابر آدم ها هرچه نزدیک تر مسئول تر هستیم و حق نداریم با تضیع حقوق آنها به انفاق دیگرانی که تکلیف بر گردنمون نیست انفاق کنیم رو قبول نمی کنند.
به هرحال زمانی که یک عده به عمد کر و کور میشن و برای رسیدن به هوای نفسانی حقوق دیگران رو نادیده می گیرند باید در جهت آگاهی همه پیش بریم تا مظلومی نباشه ظالم کاری نمی تونه از پیش ببره
باید نوشت ماجرای سوراخی که جایگاه آب منی 16 نفر از وزیران نفت و معاونانش بود:)))))))))))))))
مینو جان حتی توی یه آیه هست که با زنان به معروف رفتار کنید .معروف از ریشه عرف به معنی شناخته شده است .متاسفانه موافقین چند همسری فقط به آیه تعدد استناد میکنن بدون اینکه آیات دیگرو در کنارش قرار بدن و اونو اجتهاد کنن.در ایران چند همسری عرف نیست اما در کشور عربستان یا آفریقا بنا به مصلحتهایی که ایجاد میشه چه بسا خود زنان مایل به چند همسری همسرانشون باشن .نظر شما چیه ؟
مینو جان خیلی عالی بود .بازم از این کپی پیستها بزار .به هر حال شما هم که از خودت درنمیاری داری مطالعه میکنی (قابل توجه مخالفین ).ممنون عزیزم
مینوجان دستتون درد نکنه عالی بود
چی شده به مذاقتون خوش نیومد؟!!! باور نمی کنم خودی باشید!
الان نظرم این هست که چالش چند همسری را از نگاه و تحلیل متخصصان حوزه های مختلف علوم تجربی و فقهی از جمله جامعه شناسی، روانشناسی، پزشکی، حقوق دان و ..... در یکجا جمع آوری کنم.
چون بهترین کار برای نشاندن مبلغین مستند حرف زدن هست.
با این کار مثل یک کلاف بساط هوا گوییشون برچیده میشه
و خیلی از خانم ها با استدلال های محکم برای مقابله با افراد مبلغی که ممکن است در زندگی روزمره با اون ها مواجه بشوند تجهیز بشه و مثل اینک که حالا راست یا دروغ در برابر دلسوزی ها و استدلالها و دوستی های خاله خرسه شوهرش کم آورده بود و انگار هیچ حرفی هیچ حرفی برای دفاع از حقوق خودش نداشت نشه
خانم هایی که ممکن است شوهرشون گاه و بیگاه به شوخی یا به جدی هوس نجات پیر دختران رو با توجیهات دینی داشته باشند برای دفاع اینجا رو دنبال کنید.
انشاءالله فرصت کنم و توفیق و فضل الهی همراه باشه باز هم با پست پر می یام
ابعاد اخلاقى عدالت
جواز تعدد زوجات اگر چه حکمى فقهى - حقوقى است، اما از نظر اسلام در عمل به این حکم، مانند سایر مقررات فقهى - حقوقى نباید از ابعاد اخلاقى، غافل بود. چنانکه گذشت، عدالت شرط شده در تعدد زوجات، مختص قَسم یا برخى وظایف خاص حقوقى مرد نسبت به همسرانش نیست، بلکه شامل همه وظایف حقوقى و اخلاقى مرد نسبت به همسرانش مىشود. قرآن کریم هرچند اذعان دارد که رعایت عدالت کامل در همه ابعاد از توان مردان خارج است، از آنها مىخواهد در حد توان، در این مسیر کوشش کنند و گرفتار ظلم فاحش نشوند; به گونهاى که همه میل و علاقه خود را به یکى معطوف کنند و دیگرى را به طور کامل رها سازند.
تشخیص ابعاد اخلاقى این حکم، مانند سایر مسائل اخلاقى، باید با توجه به شرایط گوناگون زندگى فردى و اجتماعى مرد و همسرانش به عمل آید. از این نظر، ازدواج مجدد از نظر اخلاقى براى بسیارى از مردان، ناشایست است. ابعاد اخلاقى تعدد زوجات از نظر برخى فقیهان دور نبوده است و آنها عمل به آن را در شرایط نامناسب، کارى غیراخلاقى دانستهاند.
مردى از آیتالله خویى استفتا کرده که داراى همسر نیکوکار و وظیفهشناسى است که دچار سرطان سینه شده است و او تصمیم دارد با زن دیگرى ازدواج کند، در حالى که مىداند ازدواج مجدد او موجب آزار روحى همسر اول او و شاید تشدید بیماریش شود. ایشان در پاسخ مىگوید: »ازدواجت با زن دیگر حرام نیست، ولى خلاف احسان به اوست. خداوند مىفرماید: آیا پاداش احسان، جز احسان است؟ اگر با زن دیگرى ازدواج کنى، خداوند تو را در این دنیا با بىبرکت کردن ازدواج دومت مؤاخذه خواهد کرد« )خویى، 107 :1427). حتى یکى از دانشمندان معاصر، با اعتراف به مشروعیت این حکم از نظر فقهى در عصر حاضر، عمل به آن را در زمان حاضر و با توجه به فرهنگ حاکم بر روابط خانوادگى، از نظر اخلاقى، مخالف تقوا و موجب ظلم، کینه، دشمنى و اختلاف در خانواده مىداند )مصطفوى، 265/8 :1402
مینو جان میشه مطالب کپی نیاری هی بزاری حرف از خودت داری بزن اینقدر کپی پیست نکن حجم کامنتها الکی بالا بره ممنون
هیچ مسئولی از این گروه حمایت نمیکند
فعالیت کانالهای چندهمسری حساسیت رسانههای بیگانه را نیز به همراه داشت. رسانههایی که قصد داشتند با پرداختن به آن این موضوع را دستآویزی کنند تا دوباره به نظام اسلامی، اسلام و بزرگان سیاسی کشور بتازند. به خصوص اینکه اطلاعات منتشرشده از سبک زندگی بزرگان نظام در این کانال صحیح نیست و میتواند موجب شایعه پراکنی دستگاههای مخالف نظام و وهن اسلام از سوی آنان باشد. با مطرح کردن این موضوع به فعالان این گروه از آنان پرسیدیم که اگر فعالیتهای شما در ترویج چندهمسری از سوی علما و بزرگان کشور مردود اعلام شود چه میکنید؟ آیا دست از این کار میکشید؟ که پاسخگوی این کانال تلگرامی به ما گفت:« پیش از هرچیز بزرگان باید دلیلش را به ما بگویند. با این حال فعالیتهایمان را قطع نمیکنیم بلکه آنها را به صورت غیرعلنی ادامه میدهیم!»
یک پزشک سلامت روان گفت: مطالعات نشان داده بیماریهای روحی در زنانی که شوهران چند همسری دارند بیشتر است.
هورا چیت ساز در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه ممکن است از نظر برخی چند همسری جای تعجب داشته باشد، اظهار کرد: علاوه بر اینکه ممکن است چند همسری در میان مردان ایرانی رایج باشد، در برخی فرهنگها چند همسری در زنان نیز رایج است.
وی افزود: البته آنچه که متداول است بیشتر بحث چند همسری آقایان است که در جامعه ما نیز وجود دارد. در برخی از ادیان و فرهنگها این موضوع قابل قبول نیست. برای نمونه در مسیحیت و هندوها به همان اندازه که طلاق ممنوع است چند همسری نیز ممنوع است. اما در اسلام چند زن داشتن با شرایط خاص جایز شمرده شده است.
چیت ساز با بیان اینکه معمولاً در کشورهای توسعه یافته زندگی زناشویی تنها به صورت تک همسری است اما معمولاً در جامعه ایران چند همسر داشتن به صورت قانونی یا غیر قانونی مطرح میشود، افزود: چند شوهری بیشتر در جوامعی دیده میشود که منابع طبیعی محدودی وجود دارد و جمعیت محدود است و معمولاً حوالی هیمالیا و تبت مشاهده شده است. به صورت کلی از علل چند شوهر داشتن نیز میتوان به دلیل کمبود زمین اشاره کرد. در برخی فرقهها ممکن است که چند برادر با یک زن ازدواج کنند و جداگانه بچه دار شوند اما همه آنها به عنوان پدران آن بچه محسوب میشوند.
این پزشک سلامت روان با اشاره به اینکه در قسمتهای جنوب غربی چین، تبت و شمال هند این سبک زندگی دیده میشود، گفت: به صورت کلی در قرآن در مورد اینکه مردها اجازه داشتن چهار زن دارند بیان شده است و شرط آن این است که عدالت بین آنها رعایت شود.
چیت ساز ادامه داد: در دین اسلام گفته شده نیاز به کسب اجازه از همسر اول برای ازدواج مجدد وجود ندارد اما برخی از فقها میگویند در دین اسلام اگر کسی بخواهد همسر دوم اختیار کند باید از همسر نخست سوال کند.
وی با بیان اینکه علل مختلفی در به وجود آمدن چند همسری موثر است، خاطر نشان کرد: از جمله علل فردی میتوان به این موضوع اشاره کرد که برخی از آقایان تنوع طلب هستند و برآورده کردن میل جنسیشان نیاز به تنوع دارد، یعنی اینکه با گرفتن یک زن به آن هدف و رضایت خودشان نمیرسند.
این پزشک سلامت روان اضافه کرد: هم چنین برخی از آقایان به علت ضعف در اعتماد به نفس به این سمت میروند که تمکن و توان مالی خود را به رخ بکشند. یکی از راههای به رخ کشیدن تواناییهای فردی آنها این است که با اختیار کردن چند زن این احساس را برای خود به وجود بیاورند.
چیت ساز با اشاره به اینکه یکی از علل چند همسری نیاز به فرزند آوری است، تصریح کرد: ممکن است که فرد در ازدواج اول موفق به فرزند نشود در نتیجه به دلیل دستیابی به فرزند همسر دوم اختیار می کنند که البته این مورد نیز از جمله عوامل فردی است.
وی با بیان اینکه برخی عوامل اجتماعی نیز در چند همسری موثرند، گفت: معمولاً در جوامعی که درگیر جنگ میشوند و جنگ وجود دارد مردانی که توان مالی بیشتری دارند سعی میکنند زنانی که همسرانشان را در جنگ از دست دادهاند را به عنوان همسر انتخاب کنند.
این پزشک سلامت روان گفت: چند همسری می تواند حتی روابط عاطفی و سایر روابط خارج از محیط زناشویی را محدود کند و البته این روش؛ روشی بهتر از روشهای پنهان و یا به عبارتی دوست دختر داشتن است.
چیت ساز با بیان اینکه البته پذیرش این مساله مستلزم این است که یکسری مسایل رایج شود تا مشاهده کنیم چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت، گفت: بر اساس مطالعات مختلفی که در دانشگاهها و جوامع مختلف انجام شده است مشخص شده که چند همسری بیشتر در کشورهای عربی از جمله کویت رخ میدهد. مطالعات نشان داده زنانی که شوهران چند همسری دارند، مشکلات روحی بیشتری دارند.
وی با بیان اینکه در عربستان نیز آمار چند همسری بالا است ادامه داد: اضطراب، جنون، عزت نفس پایین، مشکلات خانوادگی و انواع خشونتهای خانگی در مردان دارای چند همسر نیز بیشتر است.
این پزشک سلامت روان تصریح کرد: معمولاً نابرابریهایی که در این زمینه وجود دارد موجب میشود آمار خودکشی بین زنانی که چند همسری هستند بیشتر باشد. زنان و کودکان این مردان معمولاً احساس رفاه ندارند و زن احساس بی کفایتی میکند. هم چنین از لحاظ جسمی شیوع بیماریهای عفونی و مقاربتی از جمله بیماری ایدز و زگیلهای تناسلی در بین این افراد بیشتر مشاهده میشود.
یک جامعهشناس گفت: چندهمسری خشونت روحی، روانی و جسمی برای زن است که متاسفانه دین، شرع و قانون ما هم تا حدی ازدواج چندهمسری را برای مردان مجاز شمرده به شرطی که با رضایت همسر اول و تمکن مالی مرد باشد.
امانالله قرایی مقدم در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چندهمسری مردان اظهار کرد: به طور کلی چندهمسری مردان موضوعی بوده که در اسلام هم وجود دارد در بین آمریکاییان و زمانی هم در کره وجود داشته است که در واقع نوعی از خشونت علیه زنان است.
وی در تشریح این موضوع افزود: متاسفانه دین، شرع و قانون ما هم تا حدی ازدواج چندهمسری را برای مردان مجاز شمرده به شرطی که با رضایت همسر اول و تمکن مالی مرد باشد.
این جامعهشناس چندهمسری را خشونت روحی، روانی و جسمی برای زن دانست و تصریح کرد: ضرر اجتماعی این نوع ازدواج بیشتر است چرا که بنیان و نظام خانواده را از هم میپاشد و بر اساس تحقیقاتی که در زندان داشتهایم درصد بیشتری از افراد مجرم یا کسانی که به آسیبهای اجتماعی روی آوردند از چنین خانوادههایی بودند.
وی با بیان اینکه میزان موفقیت فرزندان در چنین خانوادههایی کمتر است، اظهار کرد: ریشه این موضوع همین چندهمسری است به طوری که چنین فرزندانی آزرده خاطری را تا پایان عمر خواهند داشت چرا که شاهد خشونت بر علیه مادر خود بودهاند و اصولا مردانی که با روش چندهمسری زندگی میکند زندگی چندان موفقی نخواهند داشت.
قرایی مقدم با اشاره به اینکه برای جامعهشناس نتایج این نوع ازدواجها مهم است، تصریح کرد: برای یک جامعهشناس صدماتی که چنین ازدواجهایی دارد مهم است چرا که این نوع زندگی باعث ناهنجاری میشود و ازدواج دوم برای زنانی که فرزند دارند مشکلات آنها را دوچندان میکند.
وی با اشاره به اینکه چندهمسری برای بقا و استحکام خانواده مضر است، افزود: وظیفه ساماندهی زنان بیوه یا مطلقه دولت و سازمانهای حمایتی است نه اینکه هر مردی اقدام به ازدواج دوم کند و نظام یک خانواده را با توجیه سامان دادن به اوضاع یک زن مطلقه یا بیوه از هم بپاشد چرا که این امر بر هر دو خانواده تشکیل شده اثرات بدی دارد.
این جامعهشناس در تشریح مضرات این امر گفت: از لحاظ اجتماعی این امر آسیبزاست و از لحاظ فرهنگی بدآموزی هم دارد چرا که به جز تعدادی محدود از کشورها چندهمسری وجود ندارد چرا که تخریبهای این موضوع زیاد است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی این موضوع گفت: به دلیل اینکه نظام اقتصادی جامعه به نظام خانواده وابسته است و به همین دلیل در افراد مجرد اقتصاد شکوفا نمیشود چون پساندازی ندارند و به فکر آینده نیستند.
قرایی مقدم با ابراز تاسف از اعلام چنین اخباری در فضای مجازی افزود: فضای مجازی همه چیز را به هم ریخته و حرمت و احترام افراد را زیر سوال میبرد چرا که از نظر جامعهشناسی ارتباطات جمعی، دیوارها فرو ریخته و امروز وقتی یک سلبریتی یا شخصیتی موضوعی را مطرح میکند تمام جهان خبردار میشود و حتی اگر بخواهند پردهپوشی کنند هم نمیتوانند پس بنابراین بهتر است چنین رفتارهایی را از خود نشان ندهند.
وی با تاکید بر بدآموزی انتشار اخبار مبنی بر چندزنی اظهار کرد: هر زنی مخالف چندزنی است فرقی ندارد این زن در چه شان اجتماعی و فرهنگی باشد چنین اخباری برای جوانان و جامعه بدآموزی دارد و نشان میدهد هنوز یک جامعه جهان سومی هستیم و در چنین جوامعی آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و جنبههای منفی این اتفاقات بیشتر است.
یکی گفته به لفظ قلم نوشتن اینک در وبش اعتماد نکنید !!!احمق جان اینک در وبلاگش بی پرده از رابطه جنسی و سس اضافه همسرش نوشت آنگاه شما نخبه با آی پی و نام رهگذر کاشف عمل آمدی اینک بی ادب است!!!!کاری خوبی کردین کشفتان نوشتین ما بی خبر بودیم خخخ اینک پاسخهاش به کامنترهایش از صدتا فحش بدتر بود همه را مسخره می کرد شما از آی پی دوزاریت افتاد!حالا میفهمم دوام اینک در بلاگستان به خاطر سطح هوشیاری ضعیف کاربران است اینک اگه باادب و بافرهنگ بود این جوری وبلاگ نویسی نمیکرد مهمانی رفت پذیرایی شد وخورد بعد رفتن باز مثل گداها دسر و غذا باقی مانده تو دستش گرفت خانه برد به داشتن و نداشتن نیس طبع بالایی ندارن فرهنگ و ادب صفره این را کم دانسته می خواد به هووش نزدیکتر شه .
پس با این حساب اینک هم مرد هست .چون یه زن نمیتونه اینقدر وقیح باشه و حرفای جنسی به این شکل بزنه .احتمالا اینک و خطیبی همون ارموی هستن .
عزیزم خطیبی هم همون اینک هست. اینک فوق العاده بی ادبه و حرفهای زشتی میزنه. به این لفظ قلم حرف زدن توی وبلاگش اعتماد نکن. یکبار ادرس وبلاگم را در وبش اون اوایل گذاشته بودم اولش چند بار محترمانه می اومد. یکبار ولی اومد یک حرفهای زشتی بهم زد با اسم رهگذر که حد نداشت یک عالمه حرفهای جنسی با همین ادبیات تکراری در اینجا . از اونجایی که توی وبم ابزار وبگذر نصب کرده بودم از روی آی پیش شناختمش چون قبلا خیلی محترمانه به وبلاگم اومده بود و کامنت دوستانه گذاشته بود اما از اونجایی که خنگ هست نمیدونست روی وبم وبگذر دارم و با همون ای پی و اسم ناشناس (رهگذر) اومد یه حرفایی زد که شاخ دراوردم. بخدا اکثر اینایی که حرف زشت میزنن اینک هستند. شک نکنید
اینک خنگ میدونم که اینجایی و داری میخونی. خواستم بگم خاک بر سرت. همه شناختنت حنات دیگه رنگی نداره. حالا هی خودتو کن فیکن کن.
تمام این کامنتهایی که به جای اینو اون اسم میزاره کار خطیبیه .مردک بیماری جنسی داره .توی عالم واقعیت نمیتونه خودشو تخلیه کنه میاد اینجا دری وری میگه .خطیبی چرا اینقدر احمقی ؟دلم برات میسوزه که با وجود اینکه همه میدونن تویی بازم میای حماقتتو جار میزنی !ببین تمام این چیزایی که گفتی درمورد الهام حسن زاده ننه خودته .چون اگه حرومزاده نبودی نطفه ت درست بود نمیومدی بین یه عده زن حرفای جنسی بزنی .حرومزاده عوضی حالا برو گمشو
هیچ کدام از این کامنتها از من نیست چقدر بی ادب بی تربیت چرا اسم من را برداشتید بی شعور
باید نوشت ماجرای سوراخی که جایگاه آب منی 16 نفر از وزیران نفت و معاونانش بود:)))))))))))))))
عکس خانم الهام حسن زاده را سرچ کردم بسیار زیبا بوده و روسری تا فرق سر باموهای رنگ شده و هفت قلم ارایش به نظرم زنان مستقل مثل زن کویر کار درست را انجام میدهند عسل زن کویر حتی موهایش را رنگ نمیکند و به سعیدش وفاداره
کامنت قبلی از من نیست متاسفانه احتمالا خود مدافع باشه نمیدونم هدفت چیه اما من مینو ادم و حوا نیستم و کامنتهای قبلی از من نیست
واقعا که آقای مدافع قلابی خودت رو جای بانو هم جا زدی که
یعنی چی که من همون مینو آدم و حوا هستم؟
اولا بر فرض اگر کسی در فضای مجازی دو اسم هم باشه چون هیچ کدوم واقعی نیست مجرم نیست، همون طور که در دنیا واقعی خیلی ها دو اسم کوچک دارند و تحمیق دیگران حساب نمی شود.
مجرم خود خود شما هستید که هر بار از اسامی دیگران حتی با پسوند استفاده می کنید تهمت و حرف های رکیک و ناموسی می زنید و به هزار ترفند سعی در تخریب دیگران دارید.
یاسمین زهرای اصلی شما هم مینو ادم و حوا هستی چرا با یک اسمت پیام نمیزاری؟ بقیه را احمق فرض کردی؟
آدم قلابی بی ادب و بی تربیت
حسود که می ګویند خود شمایی که به اسم مجازی دیګران و اعتباری که از صحت و سلامت کلام بدست می آورد حسادت می کنید
دو کامنت هرزه قبلی به نام یاسمن زهرا رو من ننوشتم و واقعا کلام و محتوا زشت هست
الهامحسن زاده میترا استاد و خدا میدونه کی و کی و کی و کی.....
آیا رابطه جاسوس غرب با شونزده وزیر هم طبق قانون اسلام بوده؟
اینو دیگه چطوری میخوان حلال کنند؟ یک زن با شونزده تا مرد همزمان کل وزارت نفت هم وسط لای لنگ و پونصد گرم گوشت وسط پای این زن پرستوی وزارت نفت شونزده آب منی وزیر و معاونانش در یک سوراخ کوچولوی ناز
چند همسری برای مردهایی هایپو هست اون بدبخت ها چه گناهی دارن؟ الان دوست من یزدی هستش شوهرش روز خواستگاری بهش گفت هایپو هست و روزانه چهار الی شش بار باید نزدیکی کنه دوستم جواب رد داد این اقا شنیدیم رفت کرمانشاه و سه تا دخترخاله کرد اهل اسلام آباد غرب را گرفتند
اسلام اگر صیغه و چندهمسری را مجاز دونسته در شرایطش بوده نمیشه که حرام میدونست که یه موقع شوهرای تنبنون شل اینک نرن سمتش یعنی یه قانونی که نیاز خیلی هاست حرام بشه خدایی نکرده مردهای هوسباز نکنن که اگر حرام هم میبود بازم میکردن!
این جماعت برای هرچیزی راه حلال کردنش را بلده برو بخون قانون شنبه یهود ببین چطوری حلال میکردن
مگه همین الان سود بانکی و وام بانکی که اصل اصل اصل ربا هست را حلال نکردن؟ وام میدن با پونزده درصد بهره اسمش چیه؟ ربای محض که برابر هفتاد بار زنا با محارم هست
اینک میخواد بیشتر به هووش نزدیک تر بشه !حالا چه جوری خدا داند !!دیگه داری جشن تولدش میری; مهمونی باهم میرید ؛ جفتتونم سرتون تو یه آخوره !بیشتر میخوای نزدیک بشی اما حذر میکنی نکنه منظورت سکس سه نفره است ?!اسلام هم که مجوزشو بهتون داده .پس معطل چی هستی ؟
به ..
در اسلام چندهمسری و صیغه حلاله مذهبیهای هوسباز از این ابزار برای ارایه دلیل استفاده میکنن اینک و همفکرانش برای خراب کردن اسلام وب نزدن در جامعه چندهمسری خلاف عرفه ولی خلاف شرع و دین نیست دختربازی برای نامذهبیهاست صیغه برای مذهبیهاست اینک نیت هوسبازی با چاشنی مذهبی ترویح میده زمانی ادعا شما درست بود که چندهمسری و صیغه در قانون و شرع منع بود با تاسف اشکال از قانون و اختیارات شرعی است اینک شخصیت دینی افراطی در همه مواردها دارد آرشیوش را بخوانید یک تندروس همیشه بین مذهبیا بعضی دیدگاههای افراطی وجود داشته عجیب نی در ثانی افراد مانند اینک در جامعه وجود داشته که جوانان دین زده شدن اینک تنها یک شخصیت مجازیه در دنیای حقیقی افرادی چون او کم نیستن از نظر من و شما خرابکارن ولی آنها اینقد خشک مذهب کم سوادن از روی ندانی ایده های خرابکارانه میدن اگه به خراب کردن اسلام بود هزار دفعه وب اینک و چندهمسریها بسته شده بود اینک اولین مبلغ مجازی نی در گذشته وبلاگها چندهمسری بود و آزادانه مینوشتن این قانون تعددزوجات در مجلس تصویب شد به نظر شما آنها هم خرابکار بودن؟
چقدر خوب می شد که همین ماجرای الهام حسن زاده در شرکت نفت و میترا استاد باعث بشه زمان گزینش، از روانشناس کمک گرفته و قانون شود، تا آقایان مدیری که مفتون الهام ها و سمیه ها میشن بهشون پست دولتی ندهند.
البته در درجه اول این مسائل را به خودم میگویم. اعتراف میکنم چند ساله به صورت خاموش این وبلاگ هارو میخونم اما ازین به بعد تصمیم گرفتم نخونم . به شما هم توصیه میکنم این کار را بکنید تشکرمندم
کسی قرص دلپیچه نداره معرفی کنه از وقتی پست جدید اینک را خوندم بیرون روی گرفتم.
دوستانه عزیز کاملا" مشخص هست که اینهایی که حرف از مدافع رهبری و غیره میزنند حتی طرفدار چند همسری هم نیستند و اهل دوست دختر بازی بدون هیچ صیغه ای و خیانت هستند . همچنین میخواهند اسلام ناب را خراب کنند. و خیلی تابلو هستند. چرا شما اینهارا نمیفهمید و انقدر بحث می کنید؟ تنها راه مقابله با اینها بی اهمیت بودن نسبت بهشونه . اگه کسی وبلاگهاشون را نخونه و کامنت نذاره امار وبلاگهاشون پایین میاد و بخدا خودشان خسته میشن دمشان را میذارند روی کولشان میرند. کاش کنجکاوی را کنار میذاشتید و نه سراغ وبلاگشان میرفتید و نه کامنت میگذاشتید. اخه تعدادشون خیلی کم هست و اهمیتی ندارند و کاری نمیتوانن بکنند.
]چند سال پیش هم یک آقای روانشناس با توجه به تجربه ای که داشتن به نام" علی" در کامنت ها شوهر اینک رو روانشناسی کرده بود و مشکلات شخصیتی مدیر رو براش نوشته بود و چند بار هم فرستاده بود و یک جا هم اشاره کرده بود مشکل مدیر از میل تسلطش بر زنها نشات می گیره، اینک با وجود قبول نظرات اون روانشناس هیچ وقت کامنت های "علی" رو کامل منتشر نکرد و آخر سر جوابش بود "ای بابا"
اینک علاوه بر بستن کامنت دونی، قسمت امتیاز کامنت هاش رو هم بسته چون خیلی ضایع بیش از 90 تا 95 درصد خواننده هاش باهاش مخالف شدید بودند.
فقط دقت کنید از وقتی کامنتهای این وبلاگ داغ شد اینک خانوم دیگه ننوشتن چون اینجا فعالن لابد!
فضیل میگوید از امام صادق(ع) شنیدم که میفرمود: هنگامی که قائم ما قیام کند، بیش از آنچه که پیامبر با جهل و نادانی جاهلیت روبرو شد، با جهل و نادانی روبرو خواهد شد. عرض کردم: چگونه چنین است؟ فرمود: وقتی رسول الله(ص) به سوی مردم آمد، آنها سنگها و صخرهها و چوبها و مجسمههای چوبی را میپرستیدند اما هنگامی که قائم ما قیام کند، مردم کتاب خدا را برای او تأویل میکنند و با استدلال به آن در برابر امام میایستند غیبت نعمانی، ص296.
تابلو هستنا . اینک و دارودسته اش اینجا کامنت گذاشتن کامنت مدافع چندهمسری و پیرو خط ولایتمدار از کوری دشمنان و حسودی نام برد اینک در مطالبش این کلمات را زیاد بکار می برد به نظرم این بحثا ادامه ندیم فایده ای ندارد اینک خودش متوجه شده ناموفقه کامنتدونیش بسته با ادامه این بحثا چیزی عوض نمی شه روزی خودشان خسته میشن میرن دنبال کارشون .بودن و نبودنشان یکیه طوری واکنش ندین خیال کنن موثرن . بیکارن کانال و وبلاگ بزنن سرگرم بشن خخ